Despre noi

Povestea Zippo Manufacturing Company este povestea oamenilor săi, de la fondator, George G. Blaisdell, la angajații și clienții Zippo care au jucat un rol important în istoria sa de peste 80 de ani. Loialitatea lor față de Zippo a facut din aceasta una dintre marile companii din America, o companie cu o istorie vie care este detaliată aici.


Anii 1930


Istoria Zippo pornește la începutul anilor 1930, la Bradford Country Club din Bradford, Pennsylvania. Dl. Blaisdell văzut un prieten folosind cu stângăcie o greoaie brichetă austriacă. Bricheta ardea bine, chiar și pe vânt, datorită designului capacului. Dar, aspectul său era spartan, utilizarea sa necesita două mâini, iar suprafața sa metalică subțire se tocea cu ușurință.


Mai târziu, în 1932, el a decis să remodeleze bricheta austriacă. Dl. Blaisdell a fabricat o carcasă dreptunghiulară și a atașat capacul brichetei la carcasă cu ajutorul unei balamale. El a păstrat designul coșului de fum, care proteja flacăra în condiții nefavorabile. Rezultatul a fost o brichetă care arata bine și era ușor de operat. Prima brichetă Zippo, în prezent expusă la Muzeul Zippo/Casa din Bradford, a fost produsă la începutul anului 1933 și era vândută pentru 1,95 $ bucata. Si, de la bun început, au fost susținute de garanția necondiționată a domnului Blaisdell - „Funcționează sau o reparăm gratuit”. ™ Numele de „Zippo” a fost creat de către dl. Blaisdell. Îi plăcea cum sună cuvântu „zipper”, astfel încât el a format o variantă diferită a cuvântului și s-a hotărât asupra cuvântului„Zippo”, care i s-a părut că este suficient de„modern”.


Cererea de brevet original pentru Zippo a fost depusă la 17 mai 1934, și i-a fost acordat numărul de brevet 2032695 la data de 3 martie 1936. Un al doilea brevet de invenție, numărul 2517191 a fost emis la data de 1 august 1950. Design-ul brichetelor Zippo a rămas, practic, la fel până în ziua de azi, cu îmbunătățiri minore. La mijlocul anilor '30, Kendall Refining Company Bradford a plasat o comandă pentru 500 de brichete Zippo. Acestea sunt considerate a fi primele brichete - publicitare produse de Zippo si sunt extrem de colecționate. Astăzi, companiile continuă să utilizeze brichete Zippo ca mediu de publicitate și „agentul publicitar” Zippo continuă să fie favorit printre colecționari.



Început în 1939, al doilea război mondial a avut un efect profund asupra Zippo. La intrarea SUA în război, Zippo a încetat producția de brichete pentru piețele de consum și și-a dedicat toată linia de fabricație armatei SUA. Inițiativa militară a dus la producerea cutiei de oțelul pentru brichetele Zippo cu finisaj negru cu crăpături. Faptul că milioane de militari americani au purtat bricheta în luptă a fost un catalizator important în stabilirea Zippo ca un simbol al Americii în întreaga lume. Aprovizionarea pieței militare a dus la o producție maximă în fabrică. Acest lucru a permis firmei Zippo să fie puternică financiar, fapt care a transformat-o într-o companie viabilă.


Anii 1940


La sfârșitul războiului, în 1945, Zippo a vândut brichete Americii aflate în pace. Un promotor prin excelență, dl Blaisdell a dorit să creeze o mașină care semăna cu o brichetă Zippo. În 1947, Mașina Zippo a apărut.


Anii 1950/1960


Începând cu mijlocul anilor '50, codurile-dată au fost ștampilate pe partea de jos a fiecărei brichete Zippo. Scopul inițial a fost pentru controlul calității, dar codurile au devenit un instrument extrem de important pentru colecționari.


Lansarea modelului Slim în 1956 a fost un reper major. Această versiune a fost concepută în primul rând pentru femei. Primul produs de bază non-brichetă, a fost o bandă de buzunar pentru buzunar, din oțel, sau „ruletă” așa cum a fost numită, a fost introdusă în 1962. Alte produse au fost adăugate și înlăturate de pe linia de producție Zippo începând cu anii 1960. Multe au fost gândite în primul rând pentru divizia de produse promotionale. Lista include lanțuri de chei, cuțite de buzunar, seturi de stilouri și lanterna de buzunar ZipLight.


Poate că una dintre cele mai mari influențe asupra colecționarilor au avut-o cravatele Zippo făcute pentru Hollywood și Broadway. Bricheta Zippo a fost prezentă în mai mult de 1.500 de filme, piese de teatru și emisiuni de televiziune de-a lungul anilor. BricheteleZippo au „jucat” astfel în producții diverse, precum „I Love Lucy”,„X-Men” și ”Hairspray -. Musicalul”. De multe ori bricheta este o apariție cheie, utilizată ca un dispozitiv pentru a înainta scena, sau pentru a reflecta personalitatea unui personaj sau ca o perioadă de timp să fie descrisă în film.


Pe scena muzicală, brichetele Zippo au fost folosite intens începând cu anii 1960 ca un salut pentru artiștii favoriți, un gest mai târziu numit „ Momentul Zippo”. Celebrul „clic” Zippo a fost introdus în melodii, iar brichetele au fost prezente pe coperte de album, tatuate pe pielea rockerilor, și folosite în pictoriale pentrurevista Rolling Stone. Cu un asemenea istoric în domeniul rock, ZippoEncore.com a fost creat pentru a prezenta trupe talentate nedescoperite din întreaga SUA.

Anii ’70⁄ ’80


D-l Blaisdell a decedat pe 3 octombrie 1978. El este amintit, nu doar pentru inventarea brichetei Zippo, dar şi pentru spiritul său generos şi prietenos. După moartea sa, fiicele lui, Harrieth B. Wick şi Sarah B. Dorn, au moştenit afacerea. Din anii ’80 şi ’90 compania a fost deţinută de şase membrii ai familiei Blaisdell, incluzând fiicele sale şi copiii acestora. Astăzi, George B. Duke, nepotul d-lui Blaisdell şi fiul lui Sarah Dorn, este unicul proprietar şi director al Consiliului. Gregory W. Booth este preşedinte şi CEO. În anii ’70 şi ’80, Zippo şi-a extins foarte mult vânzările şi eforturile de vânzare peste mări. Ca urmare, brichetele Zippo sunt acum vândute în peste 160 de ţări. Vânzări masive atât pe piaţa internă, cât şi pe pieţele în curs de dezvoltare, peste mări, în special China şi India, au contribuit la creşterea vânzărilor record în 2011 şi 2012.


Anii ’90


În 1993, Zippo achiziţionează compania W.R. Case&Sons Cutlery. Case produce cuţite artizanale premium şi oferă o gamă largă de produse, de la cuţite tradiţionale pliante de buzunar şi cuţite sportive cu lamă fixă, la ediţii limitate comemorative şi de colecţie. Stabilit în 1889 şi originar din Bradford din 1905, Case are un bogat patrimoniu şi o impresionantă colecţie de cuţite Case şi brichete Zippo.


Se estimează că există aproape 4 milioane de colecţionari Zippo în Statele Unite ale Americii şi mai multe milioane în întreaga lume. Pasiunea şi dăruirea lor faţă de acest brand este de neegalat. Pentru a îmbunătăţi experienţa de colectare, cluburile de colecţionari Zippo, din întreaga lume, au organizat întâlniri şi alte evenimente de-a lungul anului.


Muzeul Zippo⁄Case a fost deschis în iunie 1997. Suprafaţa utilă de 15.000 m2 include un magazin, muzeu şi faimoasa Clinică de Reparaţii Zippo, unde procesul de reparare al brichetei Zippo apare pe un ecran. Magazinul-muzeu Zippo⁄Case a fost renovat la începutul anului 2012, cu texturi (materiale) precum cărămidă, metal şi piele; o bandă de lemn dirijează spre o folie iluminată de de stropi de lumină care atârnă, ce seamănă cu focul; o combinaţie de artă clasică şi stil de viaţă fotografică; şi rafturi ecran asemănătoare cu ştampilele de jos Zippo.



Din 2000 până azi


În toamna anului 2002, Zippo obţine marca de înregistrare pentru forma brichetei Zippo. Acesta a fost un reper major în a ajuta Zippo să protejeze brand-ul de falsificatori. Zippo, de asemenea, a lansat o nouă categorie de produs, bricheta multi-funcţională, o brichetă cu butan reîncărcabilă. De atunci, mai multe produse au fost adăugate la linia brichetei multi-funcţionale.


Capacul de protecţie a fost o necesitate primordială, pentru aventurile de afară încă din anii.....ei bine, de mai bine de 80 de ani. Există multe poveşti, despre cum lumina, căldura sau carcasa unei brichete Zippo a salvat ziua sau a salvat o viaţă, în arhiva companiei. În 2010 compania a introdus un încălzitor de mâini total din metal, care acționează cu ajutorul fluidului Zippo premium și menține mâinile calde mai mult timp decât orice alt produs. În 2011, un kit pentru situaţii de urgenţă de foc şi o brichetă cu gât flexibil s-au adăugat la lista produselor Zippo de exterior. Pe măsură ce produsele de exterior continuă să aibă vânzări masive în toată lumea, Zippo este în curs de dezvoltare a unei linii marca Zippo de echipamente de campare robuste şi accesorii de foc, programate să fie introduse mai târziu în 2013.


Diversificata linie de produse Zippo continuă să crească şi acum include accesorii pentru brichete: brichete lumânare cu butan; ceasuri, parfumuri de bărbaţi şi femei şi accesorii de zi cu zi pentru bărbaţi; şi linia în curs de dezvoltare a produselor de căldură şi flacără pentru entuziaştii de exterior. Zippo, de asemenea deţine marca Ronson de brichete şi combustibil.


În 2012, în timpul aniversării a 80 de ani, producţia Zippo a depăşit piatra de hotar de 500 milioane de brichete, din moment ce D-l Blaisdell a fabricat prima brichetă la începutul anului 1933. Brichetele sunt înrădăcinate în ţesătura culturii americane şi culturale globale. În limbajul de marketing, brand-ul se bucură de o rată de cunoaștere de peste 98%. Asta înseamnă că 98 din 100 de oameni chestionaţi, au cunoştinţe despre numele Zippo şi brichete, fără să fi fost instruiți în vreun fel- un factor de recunoaştere uimitor.


Astăzi, deşi cele mai multe produse sunt pur şi simplu disponibile cu garanții limitate, bricheta Zippo este sprijinită de celebra garanţie pe viaţă, ”Funţionează sau o reparăm gratis”. În mai mult de 80 de ani, nimeni nu a cheltuit un cent pe reparaţia mecanică a unei brichete Zippo, indiferent de vechimea sau condiţia brichetei.